Feeds:
Posts
Comments

~~~> Presentation utk video nie, sy partner dgn Nadiah..

video nie, fokus kepada pengajaran dan pembelajaran dalam kelas.. Dimana, kami membayangkan audien kami adalah pelajar tingkatan4. video ini mengenai pengenalan kepada fizik. Dimana, dengan penggunaan video ini, serba sedikit memberikan pandangan positif dan menarik minat pelajar tingkatan 4 untuk belajar dan mengetahui apa itu Fizik….

Berdasarkan 25 Tahun Kajian Dr Fadzillah Kamsah


JANUARI


1. Bercita-cita tinggi
2. Orangnya serius
3. Suka mendidik dan dididik
4. Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik
5. Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan
6. Suka smart, kemas dan teratur
7. Bersifat sensitif
8. Berfikiran mendalam
9. Pandai mengambil hati orang lain
10. Pendiam kecuali telah dirangsang
11. Agak pemalu
12. Daya tumpuan yang sangat tinggi
13. Mudah mendisiplinkan diri sendiri
14. Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema
15. Bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamirkannya
16. Cukup sayang pada kanak-kanak
17. Suka duduk rumah
18. Setia pada segala-galanya
19. Perlu belajar kemahiran sosial
20. Cukup cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI
1. Berfikiran abstrak
2. Sukakan benda yang reality dan abstrak
3. Inteligent, bijak dan genius
4. Berpesonality yang mudah berubah
5. Mudah menawan orang lain
6. Agak pendiam.
7. Pemalu dan rendah diri
8. Jujur dan setia pada segalanya
9. Keras hati untuk mencapai matlamat
10. Tidak suka dikongkong
11. Mudah memberontak apabila dikongkong
12. Suka kegiatan yg lasak
13. Emosinya mudah terluka dan sgt sensitif
14. Mudah mempamirkan marahnya
15. Tidak suka benda yg remeh-temeh
16. Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya
17. Sangat berani dan suka memberontak
18. Bercita-cita tinggi dan suke berangan-angan dan ada harapan utk merealisasikan impiannya
19. Pemerhatian yg tajam
20. Suka hiburan dan sukan
21. Suka benda yg bersifat seni
22. Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran
23. Berkecenderungan pd benda yg tahyul
24. Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros
25. Belajar untuk mempamirkan emosi
MAC
1. Berpesonaliti yg menarik dan menawan
2. Mudah didampingi
3. Sgt pemalu dan pemendam rasa
4. Sgt baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati
5. Sgt sensitif pd perkataan yg dituturkan dan alam persekitaran
6. Suka pada kedamaian
7. Sgt peka kepada orang lain
8. Sesuai dgn kerjaya yg memberi khidmat kepada org lain
9. Tidak cepat marah dan sangat amanah
10. Tahu balas budi dan tahu kenang budi
11. Pemerhatian dan penilaian yg sangat tajam
12. Kecenderungan utk berdendam jika tidak dikawal
13. Suka berangan-angan
14. Suka melancong
15. Sgt manja dan suka diberi perhatian yg sangat tinggi
16. Kelam kabut dalam memilih pasangan
17. Suka dgn hiasan rumahtangga
18. Punya bakat seni dalam bidang muzik
19. Kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik jgn terlalu moody.
APRIL
1. Sgt aktif dan dinamik
2. Cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat  menyesal
3. Sgt menarik dan pandai manjakan diri
4. Punya daya mental yg sangat kuat
5. Suka diberi perhatian
6. Sgt diplomatik (pandai memujuk ).
7. Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah org
8. Sgt berani dan tiada perasaan takut
9. Suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah
10. Emosi cepat terusik
11. Try control the emotion
12. Kecenderungan bersifat dendam
13. Agresif, kelam kabut utk membuat keputusan
14. Kuat daya ingatan
15. Gerak hati yg sangat kuat
16. Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain
17. Berpenyakit disekitar kepala dan dada
18. Sgt cemburu dan terlalu cemburu
MEI
1. Kekerasan hati & degil
2. Kuat semangat & bermotivasi tinggi
3. Pemikiran yg tajam
4. Mudah marah apabila tidak dikawal
5. Pandai menarik hati org lain & menarik perhatian
6. Perasaan yg amat mendalam
7. Cantik dr segi mental & fizikal
8. Tidak perlu dimotivasikan
9. Tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain
10. Mudah dipujuk
11. Bersikap sistematik (otak kiri)
12. Suka berangan
13. Kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu
14. Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit
15. Daya khayalan yg tinggi
16. Permikiran yg tajam
17. Pandai berdebat
18. Fizikal yg baik
19. Kelemahan sistem pernafasan
20. Suka sastera, seni & muzik serta melancong
21. Tidak berapa suka duduk dirumah
22. Tidak boleh duduk diam
23. Tidak punya ramai anak
24. Rajin dan bersemangat tinggi
25. Agak boros
JUN

1. Berfikiran jauh & berwawasan
2. Mudah ditawan krn sikap baik
3. Bersikap terus-terang
4. Berperangai yg lemah lembut
5. Mudah berubah sikap,perangai, idea & mood
6. Idea yg terlalu banyak dikepala
7. Bersikap sensitif
8. Otaknya aktif (sentiasa berfikir)
9. Sukar melakukan sesuatu dgn segera
10. Bersikap suka menangguh-nangguh
11. Bersikap terlalu memilih & mahukan yg terbaik
12. Cepat marah &cepat sejuk
13. Berani dan tiada perasaan takut
14. Suka bercakap & berdebat
15. Pandai menawan dan memukau
16. Suka buat lawak & bergurau
17. Otaknya cerdas berangan-angan
18. Mudah berkawan & pandai berkawan
19. Org yg sangat tertib dan tulus
20. Pandai mempamerkan sikap
21. Mudah kecil hati
22. Mudah kena selsema
23. Suka berkemas dan bergaya
24. Cepat rasa bosan
25. Sikap terlalu memilih & cerewet
26. Kurang mempamerkan perasaan
27. Lambat nak sembuh apabila terluka hati
28. Suka kepada barang yang berjenama
29. Mudah menjadi eksekutif
30. Kedegilan yg tidak terkawal
31. Sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya.

JULAI
1. Sangat seronok didamping
2. Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki
3. Agak pendiam kecuali diransang
4. Ada harga dan maruah diri
5. Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan
6. Mudah dipujuk dan bercakap lurus
7. Sangat menjaga hati orang lain
8. Sangat peramah
9. Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya
10. Berjiwa sentimental
11. Jarang berdendam
12. Mudah memaafkan tapi sukar melupakan
13. Tidak suka benda remeh-temeh
14. Membimbing cara fizikal dan mental
15. Sgt peka, caring dan mengasihi serta penyayang
16. Layanan yg serupa dgn semua orang
17. Tinggi daya simpati
18. Pemerhatian yg tajam
19. Suka menilai org lain dgn pemerhatian
20. Mudah dan rajin belajar
21. Suka muhasabah diri
22. Suka megenangkan peristiwa atau kawan lama
23. Suka mendiamkan diri
24. Suka duduk dirumah
25. Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
26. Tak agresif kecuali terpaksa
27. Lemah dari segi kesihatan perut
28. Mudah gemuk kalau tak kawal diet
29. Minta disayangi
30. Mudah terluka hati tapi lambat pulih
31. Terlalu mengambil berat
32. Rajin dalam membuat kerja

OGOS
1. Suka berlawak
2. Mudah tertawan kepadanya
3. Sopan santun dan caring terhadap org lain
4. Berani dan tidak tahu takut
5. Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan
6. Pandai pujuk org lain
7. Terlalu pemurah & bersikap ego
8. Nilai harga diri yg sangat tinggi
9. Dahagakan pujian
10. Semangat juang yg luar biasa
11. Cepat marah & mudah mengamuk
12. Mudah marah apabila cakapnya dilawan
13. Sangat cemburu
14. Daya pemerhatian yg tajam & teliti
15. Cepat berfikir
16. Fikiran yg berdikari
17. Suka memimpin & dipimpin
18. Sifat suka berangan
19. Berbakat dlm seni lukis,hiburan & silat
20. Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk
21. Cepat apabila ditimpa penyakit
22. Belajar utk relax
23. Sikap kelam kabut
24. Romantik, pengasih, penyayang
25. Suka mencari kawan

SEPTEMBER

1. Sangat bersopan santun & bertolak ansur
2. Sangat cermat,teliti & teratur
3. Suka menegur kesilapan org lain & mengkritik
4. Pendiam tapi pandai bercakap
5. Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati
6. Sangat perihatin & terperinci,amanah,setia & jujur
7. Kerja yg dilakukansangat sempurna
8. Sangat sensitif yg tidak diketahui
9. Org yg banyak berfikir
10. Daya pentaakulan yg baik
11. Otak bijak & mudah belajar
12. Suka mencari maklumat
13. Kawal diri dari terlalu mengkritik
14. Pandai mendorong diri sendiri
15. Mudah memahami org lain (daya firasat yg tinggi) krn banyak simpan rahsia
16. Suka sukan, hiburan & melancong
17. Kurang menunjukkan perasaannya
18. Terluka hatinya sangat lama disimpan
19. Terlalu memilih pasangan
20. Sukakan benda yg luas
21. Bersistematik

OKTOBER
1. Suka sembang
2. Suka org yg sayang padanya
3. Suka ambil jln tengah
4. Sangat menawan & sopan santun
5. Kecantikan luar & dalam
6. Tidak pandai berbohong & berpura-pura
7. Mudah rasa simpati,baik pentingkan kawan
8. Sentiasa berkawan
9. Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama
10. Cepat marah
11. Macam pentingkan diri sendiri
12. Tidak menolong org kecuali diminta
13. Suka melihat dari perspektifnya sendiri
14. Tidak suka terima pandangan org lain
15. Emosi yg mudah terusik
16. Suka berangan & pandai bercakap
17. Emosi yg kelam kabut
18. Daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan)
19. Suka melancong, bidang sastera & seni
20. Pengasih ,penyayang & lemah lembut
21. Romantik dlm percintaan
22. Mudah terusik hati & cemburu
23. Ambil berat tentang org lain
24. Suka kegiatan luar
25. Org yg adil
26. Boros & mudah dipengaruhi persekitaran
27. Mudah patah semangat
NOVEMBER
1. Banyak idea dalam perkara
2. Sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya
3. Berfikiran kehadapan
4. Berfikiran unik dan bijak
5. Penuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa
6. Pemikiran yg tajam
7. Daya firasat yg sgt halus dan tinggi
8. Bagus utk jadi doktor
9. Cermat dan teliti
10. Personality dinamik
11. Sifat yg berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia
12. Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
13. Berani, pemurah setia dan byk kesabaran
14. Terlalu degil dan keras hati
15. Apabila hendak, diusahakan sehingga berjaya
16. Tak suka marah kecuali digugat
17. Mudah ambil berat terhadap orang lain
18. Pandai muhasabah diri
19. Cara berfikir lain dari org lain
20. Otak yg sangat tajam
21. Pandai mendorong diri sendiri
22. Tidak hargai pujian
23. Kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi
24. Apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya
25. Badan yg tough
26. Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam
27. Romantik
28. Tidak pasti dgn hubungan kasih sayang
29. Suka duduk dirumah
30. Sangat rajin dan berkemampuan tinggi
31. Amanah, jujur setia dan pandai berahsia
32. Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
33. Bercita-cita tinggi
34. Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER

1. Sangat setia dan pemurah
2. Bersifat patriotik
3. Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan
4. Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa
5. Bercita-cita tinggi
6. Suka menjadi orang yang berpengaruh dlm organisasi
7. Seronok didampingi
8. Suka bercampur dgn org
9. Suka dipuji, diberi perhatian dan suka dibelai
10. Sangat jujur amanah dan bertolak ansur
11. Tidak pandai berpura-pura
12. Cepat marah
13. Perangai yg berubah-ubah
14. Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi
15. Benci pada kongkongan
16. Suka berlawak
17. Pandai buat lawak dan berfikiran dgn logik

ALLAH IS GREAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kisah Air Masin & Air Tawar

“Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan); yang ini
tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara
keduanya dinding dan batas yang menghalangi.” (Q.S Al Furqan:53)

Jika Anda termasuk orang yang gemar menonton rancangan TV `Discovery’ pasti
kenal Mr.Jacques Yves Costeau, ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam
terkemuka dari Perancis. Orang tua yang berambut putih ini sepanjang
hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat
filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di
seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut,
tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air tawar-segar yang sangat
sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang
masin di sekelilingnya, seolah-olah ada dinding atau membran yang
membatasi keduanya.

Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari
penyebab terpisahnya air tawar dari air masin di tengah-tengah lautan. Ia
mulai berfikir, jangan-jangan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu
menyelam. Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun ia tak
kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang fenomena ganjil
tersebut.

Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor muslim, kemudian
ia pun menceritakan fenomena ganjil itu. Profesor itu teringat pada ayat
Al Quran tentang bertemunya dua lautan (surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang
sering diidentikkan dengan Terusan Suez. Ayat itu berbunyi “Marajal
bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan…”Artinya: “Dia
biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh
ditembus.” Kemudian dibacakan surat Al Furqan ayat 53 di atas.

Selain itu, dalam beberapa kitab tafsir, ayat tentang bertemunya dua
lautan tapi tak bercampur airnya diertikan sebagai lokasi muara sungai, di
mana terjadi pertemuan antara air tawar dari sungai dan air masin dari
laut. Namun tafsir itu tidak menjelaskan ayat berikutnya dari surat
Ar-Rahman ayat 22 yang berbunyi “Yakhruju minhuma lu’lu`u wal marjaan”
ertinya “Keluar dari keduanya mutiara dan marjan.” Padahal di muara sungai
tidak
ditemukan mutiara.

Terpesonalah Mr. Costeau mendengar ayat-ayat Al Qur’an itu, melebihi
kekagumannya melihat keajaiban pemandangan yang pernah dilihatnya di
lautan yang dalam. Al Qur’an ini mustahil disusun oleh Muhammad yang hidup
di abad ke tujuh, suatu zaman saat belum ada peralatan selam yang canggih
untuk mencapai lokasi yang jauh terpencil di kedalaman samudera.
Benar-benar suatu mukjizat, berita tentang fenomena ganjil 14 abad yang
silam
akhirnya terbukti pada abad 20. Mr. Costeau pun berkata bahawa Al Qur’an
memang sesungguhnya kitab suci yang berisi firman Allah, yang seluruh
kandungannyamutlak benar. Dengan seketika dia pun memeluk Islam.

Allahu Akbar…! Mr. Costeau mendapat hidayah melalui fenomena teknologi
kelautan. Maha Benar Allah yang Maha Agung. Shadaqallahu Al
`Azhim.Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya hati manusia akan
berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air.” Bila seorang
bertanya, “Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?”
Rasulullah s.a.w. bersabda, “Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran.”

Jika anda seorang penyelam, maka anda harus mengunjungi Cenote Angelita,
Mexico. Disana ada sebuah gua. Jika anda menyelam sampai kedalaman 30
meter, airnya air segar (tawar), namun jika anda menyelam sampai kedalaman
lebih dari 60 meter, airnya menjadi air asin, lalu anda dapat melihat
sebuah “sungai” di dasarnya, lengkap dengan pohon dan daun daunan.

Namun pengkaji mengatakan, itu bukanlah sungai biasa, itu adalah lapisan
hidrogen sulfida, namun nampak seperti sungai… luar biasa bukan?
Lihatlah betapa hebatnya ciptaan Allah s.w.t.

~~~>info nie shaye dpt waktu kelas Tutor Teknologi Pendidikan dgn Dr. Arba’at.

Huu.. cedeyh.. sekor demi sekor kucing aku mati…

n skrg aku dh xde meow… kucing yang aku bela, semua kucing yang kutip tepi jalan, kucing yang asal nyer sakit.. then bela sampai la cehat.. hmm.. dah smpai ajalnyer.. ¬†paling cedeyh mak la, smpai nagis2 dh dier.. sbb dier yang jaga kucing2 tu waktu aku n kakak xde kat umah…

Nie gambo sehari sblm kembang pegi, dier asyik kaco aku bt lab report jer.. huu.. org tgh tulis, dier dok atas buku..

Pape pon.. aku kna redha jer.. Huu.. mak dh xnak bela kucing.. kata nyer nnti dier cedeyh lg… huu..

  1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda, “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia”.
  2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.
  3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.
  4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.
  5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.
  6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit,maka Allah memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.
  7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah dan orang yang takutkan Allah, akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.
  8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka,barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.
  9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).
  10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.
  11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.
  12. Aisyah berkata, “Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab Rasulullah, “Suaminya. “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah, “Ibunya”.
  13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.
  14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang dan puasanya.
  15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.
  16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.
  17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga.
  18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga.
  19. Daripada Aisyah r.a. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka. “Jadi, janganlah sesekali kita merasa lemah. Wanitalah sebenarnya yang membuat seseorang lelaki itu kuat. Itulah salah satu sebab mengapa Nabi meletakkan wanita setaraf pada lelaki dan tidak lebih rendah.”

  • Tuhan Memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tapi, mengapa Tuhan hanya mengurniakan hanya sekeping hati buat kita?? Kerana Tuhan telah berikan sekeping lagi hati untuk seseorang yang kita perlu mencarinya. Itulah namaya cinta.
  • Ada dua titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yang satu lagi, “saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki teta[i telah kehilangannya. Siapa pula kamu?”. Jawab titis air mata kedua tu, “Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
  • Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain dan kamu masih mampu tersenyum sambil berkata: aku turut bahagia untukmu..- =)
  • Perasaaan cinta dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi, jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi.. apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan airmata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
  • Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat kamu sayang. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
  • Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi.
  • Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya..
  • Permulaan cinta ialah adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.
  • Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar dibibir dan bukannya di hati mampu meluluhkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segala luka di hati orang yang mendengarnya.
  • Bukan laut namanya jika air airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.
~~~>Love is universal<~~~

Ooo.. balik kampung.. oOOoo balik kampung.. hati girang…. weeee~~~ xsabarnyer, esok sy dh blh blik kampung… shukeeee… lalalala~~~

(^^,)

Hmm.. sy rindu nak jumpe mak, abah n my meow… hee.. sy syg sgt meow sy…. =)

ni gmbr meow sy kat umah.. heee…

time nie, dier tgh sakit, ekor nyer ptus tanpa ade spe thu sbb nyer...Comot agak pemalu.. wktu nie ade dlm keta.. bwa comot jalan2..Sgt2 manja...

sy sgt shuke meow.. =) sbb meow syg shaye….. (^^,)

B4 blik, kna g berkhidmat ke ZOO negara dulu.. g Zoo nie utk Ko-k,, besh2.. will have new experience.. jmpe dgn binatang2.. dr pg smpai ptg..

Then blik dr tu, ciap2 blik penang… weeeee~~~~ mlm b4 pkul 12 dh leh smpai penang… lalala~~~ =D